positionering van de posterkamer

Je kent ze wel: Greetz, Kaartje2go en Hallmark om last minute een kaartje te sturen. Het is een leuk gebaar om iemand op een persoonlijke manier te verrassen. Bij Greetz.nl kan je zelfs jouw verrassing aanvullen met mooi boeket bloemen of een reep chocolade.

Toen wij de vraag aan ons zelf stelde waar we de Posterkamer willen positioneren dan willen we met hun op dezelfde rij worden genomend. Maar dan zullen wij niet direct bekend staan om het versturen van kaarten maar voor het geven van een prachtige gepersonaliseerde poster.

In de volgende alinea hebben wij alle 3 de bedrijven met elkaar vergeleken om de Posterkamer een mix te geven van de beste ingrediënten uit Greetz, Kaartj2Go en Hallmark. Deze vullen we natuurlijk aan met onze eigen kernwaarden.

posters van greetz.nl

Posters greetz en kaarten

Wat wij ontzettend tof vinden aan Greetz.nl is de keuze van verschillende momenten waarop je een kaart kan geven. Ook de de persoonlijke stijl op de website van Greetz spreekt ons erg aan. Onze posters worden vaak gekocht voor waardevolle momenten zoals een bruiloftnieuw huis of het ogenblik dat je aan iemand denkt. Deze momenten zijn vergelijkbaar met de populaire momenten van Greetz. De keuze geven aan het kiezen van waardevolle momenten op onze website hebben wij daarom ook toegevoegd.

Posters van Kaartje2Go.nl

Posters kaartje2go

Ontzettend krachtig van Kaartje2Go.nl is dat zij zich focussen op het versturen van persoonlijke kaarten. Dat is precies datgene wat wij met de Posterkamer ook doen met onze persoonlijke posters. Ook bieden zij cadeaus aan maar deze krijgen minder de focus dan hoe Greetz dit doet met de overige verrassingen. Wij voelen ons daarom ook erg comfortabel bij Kaartje2Go omdat het hoofdproduct op de voorgrond blijft.

Wij vinden het ook erg goed om te zien hoe Kaartje2Go de bezoeker helpt een kaartje te maken. Wij zullen dezelfde manier gaan gebruiken om bezoekers een poster te laten maken. We zullen daarom vooral het proces voor het maken van een poster goed in beeld brengen zodat het voor iedereen duidelijk zal zijn.

Posters van Hallmark

Posters Hallmark

Hallmark.nl vinden wij vooral goed omdat het een partij is die zich al voor een hele lange tijd heeft gevestigd als de kaartenwinkel “van de wereld” en haar rug kan rechtop houden tegenover de vele opkomende webshops zoals smitenco.nl van Bas Smit en Nicolette van Dam. Dit laat zien dat zij kennis hebben van hun branche en daarin ook blijven groeien. Het blijven groeien met de webshop is wat wij met de Posterkamer ook willen doen. Het geven van een poster moet straks net zo leuk en normaal zijn als het geven van een kaartje. Of misschien samen?

Posters van de Posterkamer

Wat wij wel echt missen bij iedere webshop is de waarden voor persoonlijkheid tegenover de klant. Het kunnen personaliseren maakt hun producten persoon maar het contact met de bedrijven lijkt hier ver van te staan. Wij willen dit zelf wel meer naar voren laten komen op de website van de Posterkamer door ons gezicht te laten zien en zelf met de klanten te blijven communiceren. Onze klanten zijn immers onze co-creators.